Teaching Resources
Classroom Videos
-
Sala de Aula Comentada
Sala de Aula Comentada is a DVD with 8 fragments of real ELT classroom events in secondary and high school contexts, in animation. Each fragment is followed by a commentary on the excerpted passage of a tenured professor of English teaching and learning and teacher education. This DVD is aimed to promote pre- and in-service teachers’ pedagogical knowledge and development. It is a result of an on-going teacher education project for teachers of English of Santa Catarina State, being financed by the Brazilian Ministry of Education and Culture (SEB-MEC) and supported by the Secretary of Education of Santa Catarina State (SED-SC).
Monolingual Dictionaries
Bilingual Dictionaries (Portuguese-English and vice versa)
My online articles
-
O tempo no agir docente: algumas reflexões para a formação de professores de línguas. Revista Brasileira de Linguística Aplicada, v. 13, n. 4, Belo Horizonte, p. 1085-1106, out/dez 2013.
-
Alunos de escola básica e suas representações de professores. Em coautoria com ESCALANTE, Roberta Kolling. Práxis Educativa, Ponta Grossa, v. 6, n. 2, p. 265-276, jul.-dez. 2011.
-
Ensinar e aprender língua estrangeira na contemporaneidade. Contexturas, São José do Rio Preto: APLIESP, n. 17, p. 75-94, 2010.
-
O papel das associações na formação de professores – O papel da APLISC. In: LEFFA, Vilson, J. (Org.), 2a ed., O professor de línguas estrangeiras: Construindo a profissão, Pelotas: Editora da universidade Católica de Pelotas, p. 387-393, 2008.
-
O que os alunos pensam sobre o livro didático de Inglês? Em coautoria com SOUZA, Daniele Tristão de. Trabalhos em Linguística Aplicada, Campinas, v. 47, n. 1, p. 65-89, Jan.-junho 2008.
-
Writing exercises and tasks as a genre. Em coautoria com MEURER, José Luiz. In: Anais do 4º Simpósio Internacional de Estudos de Gêneros Textuais em CD, Tubarão, p.287-299, 2007.
-
Inglês para Classe Hospitalar. Em coautoria com ROSA, Ketlyn Mara. In: Revista de Extensão Eletrônica, dezembro 2007, ano 4, n. 5, p. 1-18.
-
Revisitando o conceito de tarefas comunicativas. Caderno de Letras, Pelotas, n. 13, p. 33-46, 2007.
-
Language tasks and exercises: how do teachers perceive them? Powerpoint presentation on the 2nd International Conference on Task-Based Language Teaching, September 20-22, 2007, Honolulu (Hawai).
-
O Professor de Inglês e o livro didático: que relação é essa? Em coautoria com URIO, Everlaine Daluz Weber. Trabalhos em Linguística Aplicada, Campinas, v. 45, n. 1, p. 29 - 54, 2006.
-
Teachers’ reinterpretations of a task-based thematic syllabus. PowerPoint presentation on the 1st International Conference on Task-Based Language Teaching, September 21-23, 2005 - Leuven (Belgium).
-
O desenvolvimento da compreensão oral e em leitura em um programa temático baseado em tarefas. Revista Brasileira de Linguística Aplicada, v. 4, n. 1, p. 117-154, 2004.
-
Do método à autonomia do fazer crítico. Em coautoria com MENEGAZZO, Rosana E. Trabalhos de Linguística Aplicada, Campinas, v. 43, p. 115-126, Jan./Jun. 2004.
Sites on English teaching and learning
ELT events (Brazil and worldwide)